Sózzunk vagy ne sózzunk?

  • Helyszín

  • Masszázs típusa

  • Milyen panaszra jó?

Nem árt odafigyelni! A túl kevés só, még veszélyes is lehet. Kanadai kutatók szerint veszélynek teszi ki magát , aki szinte egyáltalán nem fogyaszt sót. Azt vizsgálták, hogy az alacsony sófogyasztás hogyan függ össze a szívrohammal, stroke-kal, halálos érrendszeri betegségekkel.

A só igazi gyilkos, magas vérnyomást és szívbetegséget okoz -olvasható szinte minden életmód oldalon. Ennek fényében igen meglepő, szinte sokkoló megállapítást tett egy kanadai kutatócsoport. Azt állítják: hogy a só hiánya fenyegeti csak igazán az egészségünket. A felmérésben 49 országból 130 ezer ember vett részt magas és normális vérnyomással egyaránt. Azt vizsgálták, hogy az alacsony sófogyasztás miként hat az egészségünkre, valóban kisebb-e a kockázata a szívrohamnak, stroke-nak és a halálos érrendszeri betegségeknek. Az eredmény meglepő. Azok körében, akik kifejezetten kevés sót ettek, sűrűbben fordultak elő szív-és érrendszeri betegségek és a halálozási arányuk is magasabb volt.. A kutatás igazolta, hogy a sok sót fogyasztó magas vérnyomásúaknak változtatni kell az étrendjükön, de a sóbevitelüket nem kell a normális mérték alá csökkententeniük. Kanadában az emberek 3,5-4 gramm sót fogyasztanak átlagosan. Az EU-ban ez a 9-12 grammot, Magyarországon a 15-20 grammot is elérhet. A WHO napi legfeljebb 5 gramm só fogyasztását javasolja. Így a magyarokat egyelőre nem fenyegeti veszély, hogy sószegény étrenddel veszélyeztetik az egészségüket.

A McMaster Egyetem kutatói  6 grammban húzták meg az egészséges felső határt, viszont  a 3 gramm alatti fogyasztást már kockázatosnak tartják. Igaz, hogy a kevesebb só valamennyivel csökkenti a vérnyomást, de káros hatásai az alacsonyabb tartományokban  messze felülmúlják azt. A só valóban életszükséglet . Hiánya szédülést, izomgyengeséget, görcsöket okozhat, kritikusabb esetben apátiához, halálhoz is vezethet. Szervezetünknek napi 2-3 gramm sóra  van szükségünk.  Mi magyarok bőven többet eszünk,  (15-20 gramm) ami viszont káros, hiszen a nátriumtartalma sokszorosa annak, amit a szervezetünk elhasznál.

Legutóbb

Kapcsolódó

Még több

Ez is érdekelhet

Nem vicc: az ágyban mobilozás is hizlalhat!

Veled is biztos előfordul, hogy elalvás előtt az ágyban, még megnézed a telefonodon a leveleket, pár percig még mobilozol. A kijelző fénye azonban megzavarhatja az anyagcserédet, azaz ha közvetlenül elalvás előtt egy LED kijelző fényével bombázod az agyad, illetve a szemed, belenyúlsz a test alapvető folyamataiba és akár súlygyarapodást is előidézhetsz. Ezért hagyd abba az ágyban való mobilozást!

Tovább olvasom »

Előzd meg a kullancsok trollkodását!

A kullancs rendkívül alattomos kis jószág, nem egyszerű ellene védekezni. Nem sok a természetes ellenségük, nincs rendszeres vegyszeres írtás sem, így akár  több mint egy évig is képesek életben maradni  anélkül, hogy vért szívnának. De van egy igen hatásos védekezés ellenük, ahogyan az orosz katonák csinálják….

Tovább olvasom »

Káposztaleves, avagy mit is éget a diéta?

Sok-sok éve kering a fogyni vágyók között egy recept, ami hihetetlenül gyors fogyást ígér mindössze egy hét alatt. Szokták mondani, a csecsemőnek minden vicc új, így van ez a káposztalevessel is. Aki eddig még nem próbálta és fogyni szeretne, ám tegye. Ártani biztos nem fog, mert miért is ártana, amikor sok-sok finom zöldség van benne és mind egészséges is. Az a kérdés csupán, hogy valóban ebben a formában kell-e ezeket unalomig enni, vagy érdemes utána nézni, hogyan lehetne ezt kicsit másképp csinálni.  Például úgy, hogy egészségesre együk magunkat!

 


 

Tovább olvasom »